sobota 24. mája 2014

Rýchly kakaový koláč s ovocím

Ak na poslednú chvíľu u nás doma zistíme, že má prísť návšteva alebo nás len tak pohltí chuť na sladké, jednoznačne vyhráva tento koláč. :) Rýchly, jednoduchý, chutný. Tak tu je recept ... :)




Potrebujeme:

  • 350g polohrubej múky
  • 2PL kakaa
  • 1KL sódy
  • 250g trstinového cukru
  • trochu perníkového korenia
  • škoricu
  • 2dcl oleja
  • 4 vajcia
  • čerstvé, mrazené alebo kompótové ovocie + šťava (2-3dcl)
Postup:

Vajcia,cukor a olej vyšľaháme. Pridáme múku zmiešanú s kakaom a sódou. Kompótové ovocie scedíme a zvyšnú šťavu primiešame do cesta. Je to tak cca 2-3dcl šťaty. Pridáme škoricu a perníkové korenie podľa chuti. Ak použijete čerstvé ovocie, a tým pádom nemáte použiť akú šťavu, tak si zarobte do pohará sirupovú vodu. Ja som použila malinový sirup a bolo to výborné. Cesto vylejeme do vymasteného a múkou vysypaného plechu a dáme piecť. Pečieme podľa potreby pri teplote cca 170°C cca 20min. Medzitým si pokrájame ovocie na menšie kúsky. Ja vždy trochu počkám (po dobu,kým si krájam ovocie) a až potom rozmiestnim ovocie na cesto. Cesto sa za tú dobu (cca 4 min) trochu upečie a ovocie potom neklesne úplne na dno, ale pekne ho vidieť  na povrchu. Tento recept je zaujímavý aj v tom, že zakaždým chutí inak - pridáte iný druh ovocia,iný sirup... Minule som narýchlo použila mrazené ovocie, ktoré sa mi "rozmrazilo" až pri pečení, tým pádom bol koláč oveľa vlhší a chutil ako brownies :)

Dobrú chuť :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára