pondelok 18. augusta 2014

Malinovo - kokosová torta

Opäť raz nastal sviatok, tentokrát to boli meniny môjho priateľa, ktorý je poľovníkom. Kedže je leto, rozmýšľala som nad nejakou sviežou kombináciou chutí. Zvolila som kokosový kreém s malinovým želé. Malinovým želé som sa inšpirovala od Adky z Tasty food. A tak vznikla táto torta, ktorú si všetci vychvaľovali. Zaručene si ju zamilujete. :)


Potrebujeme:

Korpus som robila podľa receptu na čokoládovú tortu.

na kokosový krém:


  • 0,5l mlieka
  • 2 kokosové pudingy
  • 6PL kryštálového cukru
  • 125g masla
  • 1 kyslá smotana
  • práškový cukor podľa chuti
na malinovú zmes:
  • 350g mrazených malín
  • jedno balenie plátkovej želatiny (ak použijete práškovú, myslím,že by mohli postačiť dva sáčky)
  • 2PL práškového cukru
+ kyslý džem (ja som mala višňový)

Postup:

Korpus si upečieme podľa návodu. Po upečení necháme pár minút vychlanúť a  vyberieme ho z formy. 

Plátky želatiny si necháme napučať a medzitým si rozmixujeme ponorným mixérom maliny spolu s cukrom. Pokračujeme  v príprave želatiny podľa návodu na obale a následne ju primiešame do malinovej zmesi. Tú istú tortovú formu,v ktorej sa piekol korpus  si vystelieme potravinárskou fóliou a vylejeme do nej malinovú zmes. Vložíme do mrazničky. 

V mlieku si uvaríme kokosové pudingy so 6 lyžicami cukru. Ešte do teplého pudingu pridáme pokrájané zmäknuté maslo a cukor  a poriadne miešame metličkou. Povrch kokosvej plnky si pokryjeme fóliou,aby sa dotýkala plnky,aby sa nám nevytvorila "koža" a vložíme do mrazničky na cca 20min. 

Hotovú malinovú zmes si opatrne vyberieme z formy a odstránime fóliu. Korpus si 2x prerežeme a zvnútra potrieme každú časť korpusu džemom. Korpus natrieme kokosovou plnkou a necháme si z nej aj na povrch torty. Na plnku položíme plát korpusu a naň preložíme malinovú plnku. Odporúčam, aby ste pod malinovú plnku a aj nad dali trochu krému,aby sa plnka neoddeľovala od korpusu. Položíme posledný plát korpusu a potrieme zvyšným kokosovým krémom. Ja som na povrch dala čoko hoblinky. Vy si ju ozdibte podľa seba. :)

Dobrú chuť! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára