nedeľa 4. januára 2015

Čokoládové truffles - pralinky s levanduľovým a ružovým sirupom

Som čokoholik :) Milujem čokoládu, ale len tú kvalitnú vysoko percentnú. Zbožňujem chodiť do obchodíkov s čokoládou. Úplne mi stačí, keď si kúpim dva kúsky praliniek a som dokonale nasýtená, potešená a šťastná. Čokoládové pralinky si veľmi jednoducho dokážete vyrobiť aj doma. Na Vianoce som dostala kvalitné homemade sirupy - levanduľový sirup a sirup z ruží. Musela som ich pridať do receptu. Pralinky chutia neodolateľne. :) 


Potrebujeme:

  • 200g kvalitnej vysokopercentnej čokolády
  • 100g masla
  • 80g smotany na šľahanie
  • levanduľový sirup / sirup z ruží
  • na obalenie praliniek - hoblinky čokolády,kakao, kokos, kúsky orechov, mandlí...


Použiť môžete akýkoľvek obľúbený likér alebo namiesto levanduľového sirupu môžete pridať sušenú levanduľu. Ak máte chuť na čisto čokoládové pralinky, tak len vynechajte likér. 

Postup:

Čokoládu si polámeme na menšie kúsky. V malom hrnci si na miernom plameni rozpustíme maslo so smotanou a odstavíme z ohňa. Následne pridáme kúsky čokolády a miešame, až kým sa čokoláda úplne nerozpustí. Ja som si túto čokoládovú zmes rozdelila do dvoch umelohmotných uzatvárateľných misiek. Do jednej som pridala 1-2 lyžice sirupu z ruží a do druhej rovnaké množstvo levanduľového sirupu. Obe nádoby som uzavrela a dala na cca hodinu do mrazničky. Kľudne stačí ak ich dáte len do chladničky, ale tam potrvá tuhnutie o niečo dlhšie. Malou lyžičkou som si naberala stuhnutú čokoládovú hmotu a rukami tvarovala malé guličky, ktoré som potom obaľovala v hoblinkách bielej a tmavej čokolády. Hotové guľky dáme do chladničky ešte na chvíľu stuhnúť.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára