štvrtok 28. mája 2015

Kokosový cheesecake s jahodovo - rebarborovým želé





V obchodoch sa pretŕčala krásna rebarbora a ja som jej dva týždne odolávala, pretože som nevedela, čo nové z nej vykúzliť. Minulý rok som vyskúšala rebarborový tart a aj cheesecake. Tentokrát som mala chuť na niečo z mojej obľúbenej kokosovej smotany. Preto som sa rozhodla opäť pre cheesecake. Ovocné želé krásne oživilo a osviežilo celkový výsledný efekt. Ak nemáte chuť na kokosový cheesecake, tak si kľudne urobte obyčajný základný (či už pečený alebo nepečený) :) Verím, že si pochutnáte :)  A nebojte sa receptu - ono to len na prvý pohľad vyzerá zložito a zdĺhavo. Ale je to celkom rýchlovka (ak si odrátate čas pečenia). :)





(tortová forma s priemerom 24cm)

Na základ potrebujeme:
  • 300g sušienok podľa vlastného výberu (ja som použila bledé bebe)
  • 180g masla


Na kokosovú plnku :
  • 600g mascarpone (ja som použila 500g mascarpone a 100g jemného tvarohu)
  • 3 veľké vajcia
  • 1 kokosová smotana (cca 200ml)
  • 140g trstinového cukru
  • 4PL kukuričného škrobu

Na ovocné želé:
  • cca 500g rozmixovaných jahôd a rebarbory (ja som dala pomer 1:1 a objem rozmixovaného ovocia bol 6 dcl)
  • 1 balík plátkovej želatiny
  • cukor alebo iné sladidlo podľa chuti



Postup:

Sušienky si rozdrvíme a zmiešame s rozpusteným maslom. Hmotou vyplníme dno tortovej formy a dáme na 10 minút zapiecť do rúry vyhriatej na 200°C alebo zachladiť do chladničky. 

Na kokosovú plnku si v mixéri zmiešame mascarpone s cukrom. Postupne primiešavame aj ostatné suroviny. Vylejeme na keksíkový základ a teplotu v rúre si znížime na 160°C. Pečieme vo vodnom kúpeli približne 60-70min. Ak si budete chcieť upiecť obýčajný cheesecake a nie kokosový, výborný recept nájete tu u Lady marmelade. Taktiež tam nájdete presný postup, ako piecť vo vodnom kúpeli a prečítajte si aj o vareškovom manévri. 
Po upečení necháme cheesecake v pootvorenej rúre vychladnúť cca 20-30 min.

Na želé si dáme napučať želatinu podľa návodu na obale. Potom z nej vytlačíme vodu a dáme do hrnca spolu s niekoľkými lyžicami ovocného pyré. Miešame,kým sa nám želatina úplne nerozpustí. Nevaríme! Odstavíme z plameňa, dôkladne zmiešame so zvyšným pyré a vylejeme na upečený cheesecake. Dáme do chladničky najlepšie na celú noc. 


Dobrú chuť :) S láskou Domi 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára