pondelok 25. mája 2015

Tvarohový bochník z lístkového cesta


Čítali ste už nový časák EVITA? :) Ja som si ho dosť obľúbila. Kupujem si hlavne časáky s receptami a väčšinu z nich som skoro nikdy nevyskúšala. V Evite som natrafila na recept od istej Veroniky a jej maminy na tvarohové košíčky. Rozhodla som sa,že ich vyskúšam. Košíčky sa mi však absolútne nepozdávali, prihoreli a množstvo, ktoré bolo uvedené v recepte malo vystačiť na cca 12 košíčkov no mne by vystačilo minimálne na dva tucty. Postupovala som presne podľa receptu a bola som smutná z toho,ako to dopadlo. Zostalo strašne veľa plnky a mala som v chladničke ešte lístkové cesto. Tak som to cesto šupla do tortovej formy, vyliala naň plnku a dala piecť. Výsledok bol v tomto prípade báječný. Niečo ako tvarohová štrúdľa. :) Vy si kľudne skúste upiecť vo forme na muffiny aj košíčky. Ja osobne budme piecť už len takýto bochníček, pretože s ním nie je skoro žiadna robota a páči sa mi,ako vyzerá :) A prečítajte si niekedy aj Evitu, je supiš :)

Potrebujeme:
1 balenie lístkového cesta
0,5 l mlieka
1 zlatý klas
500g jemného tvarohu
100g práškového cukru
pravú vanilku
2 vajcia




Postup:

Lístkové cesto si  vyvaľkáme na požadovaný tvar formy. Ja som piekla na dve etapy (najprv košíky a až potom bochník o priemere o 18 cm), takže podľa mojich výpočtov, by ste mohli piecť bochník z uvedeného množstva cca vo forme 23cm.
Všetky suroviny na plnku si jednoducho zmiešame. Formu si vyložíme cestom a potom naň vylejeme plnku. Ja som si cesto dala až po okraje a v rúre sa mi samo pekne narolovalo na plnku :)
Pečieme pri teplote 180°C približne 40min. Teplotu a dĺžku pečenia si odsledujte podľa rúry. Bochník môžete ozdobiť ovocím alebo ovocnou polevou (povaríte si ovocie s cukrom a následne rozmixujete). :)

Dobrú chuť :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára