utorok 22. apríla 2014

Čokoládová torta

Túto tortičku som piekla ako narodeninovú. Jedinou podmienkou bolo, aby bola extra sladká. Tak som zvolila kombináciu kakaového korpusu a krému z bielej čokolády. Tento korpus je môj obľúbený. Inšpirovala som sa ním na internete od ivosenky. Torta oslávencovi veľmi chutila, tak verím, že sa bude páčiť aj Vám. :)



Potrebujeme: 

na korpus
  • 5 vajec
  • 150g trstinového cukru
  • 120g špaldovej múky
  • 30g kakaa
  • 5 PL oleja


 na krém

  • 400ml šľahačkovej smotany
  • 200g bielej čokolády
  • 2 stužovače do šľahačky 

Postup:

Bielka vyšľaháme na sneh a postupne pridávame po častiach cukor. Ďalej pridávame na striedačku žĺtka a olej, šľaháme už na miernych otáčkach. Múku s kakaom zmiešame a opatrne vareškou primiešame ku zmesy. 

Tortovú formu si zo spodu vystelieme papierom na pečenie a po bokoch ju vymastíme jemne olejom. Pečieme cca 40 minút na 150°C.

Krém si pripravíme deň vopred !


Na miernom ohni necháme rozpustiť v smotane čokoládu. Po vychladnutí odložíme na noc do chladničky. Na druhý deň vyšľaháme zmes so stužovačmi.

Korpus si prerežeme a spodnú vrstvu potrieme kyslejším džemom, napr. čučoriedkovým. Potriemé časťou krému a priložíme druhý plát korpusu. Zvyšnou časťou krému potrieme celú tortu a odložíme do chladničky.

Dobrú chuť ! :)

2 komentáre:

  1. Och, mňam, mala som ťa nájsť ešte pred mojimi narodeninami, to som mala dilemu, čo si upiecť a nakoniec som si neupiekla nič :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak si ju upeč len tak, pre radosť :)

    OdpovedaťOdstrániť