štvrtok 3. apríla 2014

Cookies

Milujem pečenie a vytváranie sladkých dobrôt. Odmala sme so sestrou asistovali v kuchyni a pomáhali s pečením. U nás musí byť každý víkend niečo sladké napečené. Asi pred 7 rokmi som začala vypekať sama. Mojím prvým osvedčeným receptom sú cookiesky. Žiadne iné mi nechutia tak, ako tieto. Tak sa s Vami o ne rada podelím, urobte si nimi radosť. :)



Potrebujeme: 
  • 200 g hladkej múky 
  • 1 ČL kakaa
  • 1/2 ČL prášku do pečiva 
  • 125g masla
  • 150g trstinového cukru 
  • 1 vanilkový cukor
  • 1 vajce
  • 300g čokolády
  • 150g orechov (dávam aj hrozienka,brusnice,jahody)


Postup:


Múku, kakao a prášok do pečiva zmiešame. Maslo, cukor a vanilkový cukor vyšľaháme. Potom pridáme vajce. Prišľaháme zmes múky a nakoniec vmiešame čokoládové kúsky, orechy, hrozienka... Bledé cookies budete mať bez pridania kakaa.
Plechy si vystelieme papierom na pečenie a pečieme cca 7 min pri teplote 200°C . 
Nepečieme ich príliš dlho, aby neboli vyschnuté, takže keď vidíte, že už majú dosť, šup s nimi von.  Nechajte ich vychladnúť, až potom ich dajte dolu z papiera. Skladujte v uzatvorenej nádobe a vydržia mäkkučké. 



Bon appétit! :)  


2 komentáre:

  1. jééj akurát som chcela piecť cookies, tak aspoň mám nejaký osvedčený recept :) a koľko ich cca výjde z tejto dávky ? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani neviem, možno tak na 3-4 plechy. Podľa toho, aké veľké cookies robíš. A ja robím vždy minimálne dvojitú dávku. My sme veľka rodina :D

      Odstrániť